Sötsug!

Jag är inte direkt den som brukar vräka i mig en massa godis och jag dricker inte speciellt mycket läsk. Det enda jag är oerhört svag för och verkligen kan trycka i mig hur många som helst är sockrade dounats, men inte ens det händer speciellt ofta. Eller aldrig nu för tiden. Det är hårt, det är med min vän laktosen, särskilt som det innebär att jag kan ha en överkänslighet för socker i allmänhet. Alltså att jag mår riktigt dåligt om jag äter det i stora mängder. Och nu pratar jag inte om stora mängder som man känner av dagen efter i den där otrevliga åkomman jag minns att min mamma döpte till "kalas sjukan". Nej, det kan handla om att jag äter en banan för mycket eller ens tänker på godis så slår det till. 

Men jag har kommit på en lösning vilket innebär att jag nyligen har blivit bästis med russin, nötter och torkad frukt i allmänhet. Det är bara en sak - att överkonsumera russin är inte heller speciellt mysigt för en redan slagen mage som gör sitt bästa för att repa sig från skadorna i detta krig.

Någon som har samma problem? Det skulle vara skönt att höra att man inte är ensam! =) 

Over and Out
//asfaltsblomman

Kommentarer
Postat av: sarah

Men det var ju hur länge sen som helst jag gjorde det ju xP Det var kul ^^ men vill inte göra om det igen!

puss <3

2008-12-18 @ 09:33:42
URL: http://rapegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0