Detta gör mig spyfärdig!

Kan verkligen inte för mitt liv förstå hur människor  tänker ibland! Jag är verkligen inte den som dömmer någon utan att tänka efter både en och två gånger innan och jag försöker att ge varje människa en ärlig chans eftersom att alla är värda det. Vi är alla människor, alla mänskliga och faktiskt inte så jävla olika. Men den HÄR bloggen får mig att vilja se rött. Hur kan en människa vara så jävla platt i sitt sätt att se saker? Varför är det enda som räknas hur man ser ut och framför allt hur smal man är? Pro-ana bloggar borde inte få finnas, dessa bloggar borde bojkottas och innehållet, varenda liten sjuk jävla mening, borde raderas ut . Vissa människor borde lära sig att det är det man gör som räknas och inte hur man ser ut. För att svälta sig är inte okej någonstans. Och att uppmuntra andra till det och att hylla "Heroin chic" idealet borde vara straffbart. Det finns unga tjejer och killar som svälter sig själva till döds i en evig strävan efter ett vrickat ideal - och det är verkligen inget att se upp till. 

Jag har själv kämpat mot ätstörningar i flera år. Som ätstörd blir livet en kamp och ett krig som utspelar sig kring varje måltid. Att varje jävla gång man ska äta behöva känna den där förbannade jävla helvets ångesten växa i magen i samma takt som maten växer sig som en stor klump i halsen. Att inte kunna leva "ett normalt liv" för att man hela tiden fokuserar på helt fel sak, nämligen maten. Det gör att man sårar vänner och lämnar många andra nära lidande på vägen. Därför blir jag så fruktansvärt jävla ledsen när jag läser kommentarerna från tjejer/killar som lämnats i "Dennis" blogg där dom beundrar hans dieter och önskar att dom hade tålamod att göra samma sak. Snälla, ta ert förnuft till fånga och lägg ner med den där skiten på en gång!   

Kramar Jojjo

Kommentarer
Postat av: M

Mycket bra sagt. Håller med dig till 100%

2009-02-03 @ 16:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0