På väg uppåt

Eva bestämmde sig för att jag behövde komma ut idag och såg till att jag hoppade in i duschen för att fixa till mig innan hon packade in både mig och Abbe i bilen för en heldag med shopping. Och visst muntrade det upp mig att få komma ut och botanisera bland tyger, mönster, paljetter, band och mycket mycket mer! Jag köpte ett mönster som var till 4 olika linnen och lite roliga band och applikationer att piffa till några "gamla och tråkiga" linnen med. Det är så otroligt kul att pyssla tycker jag och det är väldigt lätt att göra sina kläder som man börjat tröttna på mer spännande och intressanta genom t ex bara ett paljettband. Mitt senaste projekt har bestått i att piffa till en gammal kjol, men mer om det sen i ett annat inlägg där jag tänkte visa steg för steg vad jag har gjort.

Efter tygaffären åkte vi till Vega Baren (för övrigt mitt favorit lunchställe och Sveriges första hamburgerbar) och åt fish'n chips. Albin var jätte gullig, han fick en naturell liten hamburgare med pommes som han åt upp nästan helt och hållet, först själva hamburgaren, sen pommesen och sist brödet. Självfallet doppade han allt i ketchup också! *Hihi* Han är en sån sötis =)
Men ibland går han en på nerverna och vi var lite rädda för att vi skulle behöva skämmas för honom när han började sparka av sig skorna och skrika att han skulle stå upp när han åt. Men vi sa till honom att man inte får bete sig så och då slutade han. Strax efteråt kom det in en familj med 3 barn, varav den yngsta var ungefär i Albins ålder. Ungj*vln lät som en siren och man trodde att öronen skulle trilla av. Trots att mamman sa till honom slutade han inte, vilken liten ouppfostrad skit! Helt plötsligt visade sig Albin uppföra sig högst exemplariskt och vi insåg att vi inte hade någon andledning att skämmas. 

Nästa destination var Haninge Centrum där vi kollade lite rea, men jag hittade ingenting speciellt förutom en t-shirt som jag ska slakta *hehe*. Albin var rymningssugen och kutade iväg så fort tygen höll när vi kollade åt ett annat håll. Därför uppehöll vi oss inte längre än nödvändigt där och åkte till Maxi för att handla mat.

Så rolig har min dag varit idag. Sitter här och äter banan och tofuchokladglass. Heja mig! =P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0