Par-lista

Hittade den här på Egoinas blogg. Hade inte överdrivet mycket att göra så jag tänkte att det var ett kul sätt att fördriva tiden med.

Vad heter ni? Jojjo och Micke. Typ. ^^ (Johanna och Mikael skulle låta så fel!!!)
Hur träffades ni? För att göra en lång historia hyfsat kort: En av Amandas killkompisar Stefan skulle komma till vår skola för att hälsa på (detta var en fredag, 3 :e februari 2007 närmare bestämt). Eftersom att Amanda tyckte att Stefan var lite läskig ville hon att någon annan också skulle följa med och det blev Micke (som var nydumpad av Amandas bästis Emelie). Jag var hysterisk eftersom att jag fått IG på ett historia prov (som jag var 110% säker på att jag skulle få MVG på). Kajsa var avundsjuk på alla som hade en partner (därför skulle vi fixa ihop henne med Stefan, fråga mig inte varför). Nu gick det till så här: Jag skratt/grät, Stefan försökte trösta mig. Jag satt i Stefans knä och slängde avundsjuka blickar på Ann-Sofie som pratade med Micke, som verkade tycka att jag var knäpp i huvet. När vi skulle gå upp till Danderyd för att åka hem var jag fortfarande fast med Stefan och Kajsa pratade med Micke. På det hela taget sa jag inte ett ord till honom på hela tiden. På måndagen anförtrodde jag mig till Kajsa och avslöjade att jag tyckte att Micke var "så het så man blir knäsvag". Detta behöll hon för sig själv i cirka 2 sekunder innanhon tjallade för Amanda som blev helt till sig och avslöjade detta för Micke, som mådde skit för att han hade skadat knäna och därför först var tveksam till om han ville komma på filmkvällen på fredagen hemma hos Amanda. När han fattade att jag kulle dit sa han ja på en gång, och lite på den vägen är det. Typ.. =P (Nu blev det långt endå trots att jag kortade ner den.)    
Är ni förlovade? Nej.
Bor ni ihop? Nej.
Har ni barn? Nej, men ibland har vi en Abbi, räknas det? =P
Har båda körkort? Nej. Men snart har jag!
Isåfall, vem kör bäst? Jag. När jag kör med Micke, haha.
Kommer du ihåg er första kyss? Ja, det var i Solna Gymnasie på alla hjärtansdag. Efteråt blev jag skitsur för att han hade kysst mig i Solna, för att det var så "ospeciellt".
Vem sa "Jag älskar dig" först? Jag tror att det var jag. När eller i vilket sammanhang vet inte.
Vem är äldst? Jag! Fast om vi ser till mental ålder är det nog Micke.
Vilka stjärntecken är ni? Micke är våg och jag är fisk. (FISKVÅG!?!)
Vem fyller först på året? Jag (mars).
Vem är längst? Micke, hela 2 centimeter. Jag ser upp till honom.
Vem sjunger bäst? Med tanke på att min sångröst är närmast obefintllig och att det är Micke som faktiskt är musikalisk och spelar bas samt sjunger backup i ett punkband så måste jag nog säga Micke. Även om just punk inte kräver att man kan sjunga.
Håller ni i handen på stan? Nästan alltid. Vi är ju för snuttegulliga ^^
Kände ni varann innan ni blev ihop? Nej. Vi hade träffats 2 gånger innan vi blev tillsammans! (Och första gången pratade vi inte ens!?!)  
Blev du kär i första ögonkastet? Vilken klyscha men ja, det blev jag. Jag blir faktiskt lite mer kär för varje gång jag tittar på honom.
Har ni någon speciell låt? Ingen uttalad. Men han fick mig att börja lyssna på "Kom Änglar" med Lars Winnerbäck och jag blev störtkär i låten så den kopplar jag ihop lite med oss.
Har ni några "fri kort"? ?
Har ni varit utomlands tillammans? Nä men vi har varit i småland haha. Och dalarna, men det ligger ju i Sverige =P
Vilket är ert bästa minne? Vi har många bra minnen, svårt att välja ett bara sådär. Men de dagarna vi var ute med Hivta Frun förr förra (?) sommaren var väldigt speciella.  
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Vi har inte så mycket "vardag" längre, så vi gör väldigt mycket olika saker.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Oftast. Om inte jag är sur och det händer väll titt som tätt.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Ja, och det gör vi fortfarande. Det tar ca 2 timmar kollektivt.
Blir du lätt svartsjuk? Hahaha. Jag har en läggning för det om man säger så. Men jag jobbar på det.
Brukar ni bråka? Jag brukar mest sura i det tysta. Vi börjar inte bråka och skrika på varandra föräns Micke provocerar mig till det yttersta och jag bryter ihop på honom och skriker, sparkar och slåss. Då brukar han börja garva åt mig och vid det laget är jag så frustrerad att tårarna sprutar. Sen brukar vi bli sams och beroende på hur sur jag är på honom för att vi bråkade så tar detta 2 sekunder eller en hel dag.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Han SMSar mest, jag ringer. Jag hatar SMS, han hatar att prata i telefon.
Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Ögonen, ryggen, magen, rumpan... I can go on forever.
Brukar nån av er prata i sömnen? Pinsamt, men ja det brukar jag göra. Men jag pratar inte för mig själv, nä jag brukar föra konversationer. Ibland tar det ett tag innan Micke fattar att jag sover, oftast när jag börjar babbla om något helt osamanhängande, typ: "Det sitter en groda på köksbänken. Jag vill att du tar bort den NU!" 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Aaaw gulligt.. Mmm.. att vara sjuk är inte ett dugg kul!

jag ska köpa godis snart.. Måste få unna mig lite gott iaf!

2009-01-30 @ 12:07:38
URL: http://rapegirl.blogg.se/
Postat av: S

Well what are you waitin for? Du är ju 18 år nu!

Bara att göra.. jag ska göra det så småning om + när jag har pengar till det!

2009-01-30 @ 14:42:42
URL: http://rapegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0